16.01.2017

Rattatrendid: Eurobike messilt ja mujalt

Rattatrendid: Eurobike messilt ja mujalt

Käesolev pisike ülevaade sündis Eurobike messi külastades, Septembris, Saksamaal. Rattamess, mis on toimunud juba 25 korda.

See on rattafanaatikutele tõeline pidu ja mis kõige parem, sa saad sadade erinevate ratastega teha proovisõite, nii palju kui süda ihkab.

Meile jõuavad need trendid tõenäoliselt hilinemisega või siis hääbuvad enne elujõuliseks saamist.

+Suuruses rehvid

Fat bike on endiselt moes ja kõigil suurematel brändidel on see esindatud. Kõigile, kes soovivad aga säilitada kergema ratta ja samas nautida raskemat maastikku, pakutakse + suuruses rehve, mis sisuliselt tähendab, et rehvid on laiemad kui 2.25 tolli. Enamjaolt on + mudelitel rehvid 2.8-3 tolli.

Fat bike on üldjuhul vahemikus 3,5-5 tollini. Peamine segment, kus antud + mudelid on levinud on 27,5+ jooksudega. Ja nüüd kõik maastikule möllama.


Elektrirattad (e-bikes, pedelecs)

Saksamaa, Austria ja Sveits on elektrirataste müügi esirinnad, kus koguni 20-25% uutest müüdavatest ratastest kasutavad akusid ja elektrimootorit. Valdkonnas on palju uusi tegijaid. Üllatuslikult pole need ainult linna- ja transpordirattad vaid ka väga hea varustuse tasemega MTB segment.

Tegijad räägivad elanikkonna vananemist. Aktiivsematel noorvanuritel on võimalused soetada endale elektri-MTB, et jätkata maastikul ja metsas sõitu. Ei pea kartma mägesid ega rasket rada, saab noortega sammu pidada.

Elektrirataste turule trügivad ka jõuliselt pea igale rattale sobivad paketid, kus on elektrimootor ja aku suhteliselt kompaktseks pakitud ja sa võid nad lihtsalt lisada oma rattale.

Ideed on õhus - www.coboc.biz, tuleb nagu tuttav ette, meil ju endal kodumaine Ampler elektrirattad, erinevusi pole esmapilgul palju. Edasimüüjaid paistab Coboc-l olevat palju ja koduturg on kogu Euroopa. Testsõitu on õnnestunud mõlemaga teha ja suurt vahet tavakasutajana ei tundnud.

Merida eMTB, + suuruses rehvidega

Bikepacking

Raami- ja sadulakotid rattareisidel on uus-vana asi. Rattamatkajad "ronivad" järjest enam loodusesse ja metsa. On tekkinud palju spetsialiseerunud või siis pakiraamikotte varasemalt teinud firmad, hakanud tegema kõikvõimalikke raamikotte:

  • raami keskele ja raami peale
  • lenkstangile, kuhu saab lisada erineva suurusega sisusid
  • sadula taha, kuni 20 liitrine "kotike"
  • ümaramad kotid, hoidjad juhtrauale, kahvlile.

Eesmärk on jaotada raskuskese paremini ja muuta ratas kitsamaks. Viia kotid ratta keskpunktile lähemale samal ajal viies suurema osa kaalust etteossa ning seda põhjusel, et sadulas istuv inimene kaalub selle paremini tasa. Tekitades rattal raskuskese tasakaalu saab tagada parima juhitavuse maastikul, mida selles praktikas hädasti vaja on.

Esimesed bikebacking raamikotid on meie valikus juba olemas aga kevadeks saab valikut mitmekordistatud.

Tundub küll natuke overkill laadung aga tegemist ka ekspeditsioonirattaga!

e-Turvalisus

Rataste vargused on suureks probleemiks suurlinnades. Küsimus polevat vanakooli lukus vaid lihtsalt turvalisuse puudumises ja rattavarguste suures levikus.

Kõikvõimalikud turvalisad püüavad kliente. Näiteks raamilukk, mis on ühenduses sinu mobiiltelefoniga ja võtmevaba (linkalock). Või siis saab elektriratta varustada SIM kaardiga ning jälgida oma ratta asukohta ja jagada seda sõpradega, rääkimata võimsuse juhtimisest läbi telefoni ja oma sõitude jagamist veebist reaalajas.

Samas võistleb lihtne ja mehaaniline “Velo Guard” lukk rattavargustega, pakkudes uudset esikahvli lukustamise võimalust.

Lisade pakkujaid on palju, paljud neist jõuavad massidesse ja võetakse suurtootjate poolt oma tiiva alla ja müügivõrku, näitab aeg.


Integreeritud lisad

Moodsad linnainimesed sõidavad rattaga ja neil on raha ülejääk, sest ratast odavam pidada kui autot.

On tekkinud lugematu hulk väiketootjaid, kes püüavad meeldida (linna)ratturitele ja pakkuda teistest eristumist ja/või mugavamat sõitmist:

  • Ilusaima kõlaga rattakell - vist Knog Oi
  • Cobi.bike seade, mis laeb telefoni, lukustab ratta ja on alarmi eest ja näitab ka suunda teistele liiklejatele (hinnavahemik 250-340 EUR)!
  • Helkivad ja led tuledega varustatud riided, mida saab juhtraualt panna vilkuma ja suunda näitama
  • Babaali kiivrid, mis vilguvad, näitavad suunda ja kuvavad ka ulmelise pildi tahavaatekaamerast (tundub küll natuke ohtlik tegevus sõidu ajal)
  • Ilma sisekummite rattarehvid NEXO.

Püüame ikka trendidega kursis olla ja neid testida, alloleval pildil meie NEXO rehvidega testratas. Kui asi ennast õigustab siis mine tea ehk saab neid lähiaastatel ka meie käest tellida. Praegu saab aga tulla testsõidule ja proovida kui hästi põrutab.

“It all started because we love cycling. From childhood cycling around home. Then making first real bike trip to West-Estonia and islands, with backpack on shoulders...”